Virtuális valóság tecnológiai fejlődése

Virtuális valóság
tecnológiai
fejlődése

Virtuális valóság
tecnológiai
fejlődése

A virtuális valóság ősei közé tartozik az előző évszázadban kifejlesztett repülőgépes szimulátorok, amiket a vadászpilóták számára dolgoztak ki. Azóta azonban hatalmas utat tett meg a VR technológia, amelynek több alfaja is létezik, de a manapság egyik legelterjedtebb ágazata az immerzív virtuális valóság. Ennek lényege, hogy az alany egyedül lép be egy teljesen digitális, számítógépes eszközökkel megteremtett 3 dimenziós térbe.

A virtuális valóság ősei közé tartozik az előző évszázadban kifejlesztett repülőgépes szimulátorok, amiket a vadászpilóták számára dolgoztak ki. Azóta azonban hatalmas utat tett meg a VR technológia, amelynek több alfaja is létezik, de a manapság egyik legelterjedtebb ágazata az immerzív virtuális valóság. Ennek lényege, hogy az alany egyedül lép be egy teljesen digitális, számítógépes eszközökkel megteremtett 3 dimenziós térbe.

Amit tehát az agyunk realizál, az nem a fizikai valóság vagy annak bármilyen eleme, hanem a számítógép által vezérelt és a VR szemüveg (headset) által megjelenített virtuális élmény. Az igazi VR környezet egyszerre több érzékszervünkre is hatással van, de a jelenleg elterjedt VR szemüvegek (headset) ezt egyenlőre csak korlátozottan teszik lehetővé. Ennek ellenére elmondhatjuk, hogy a VR technológia így is rohamléptekben fejlődik és hihetetlen sebességgel éri el az újabb mérföldköveket a VR fejlesztés területén.

Amit tehát az agyunk realizál, az nem a fizikai valóság vagy annak bármilyen eleme, hanem a számítógép által vezérelt és a VR szemüveg (headset) által megjelenített virtuális élmény. Az igazi VR környezet egyszerre több érzékszervünkre is hatással van, de a jelenleg elterjedt VR szemüvegek (headset) ezt egyenlőre csak korlátozottan teszik lehetővé. Ennek ellenére elmondhatjuk, hogy a VR technológia így is rohamléptekben fejlődik és hihetetlen sebességgel éri el az újabb mérföldköveket a VR fejlesztés területén.

Virtuális valóság sikeres alkalmazása kutatási területen

Napjainkban a VR fejlesztés számos üzleti területeken jelent meg, amelyek által komoly innovációs technológiává nőtte ki magát. Elkezdték feltárni a virtuális valóság olyan alkalmazási lehetőségeit, amik az egészségügy, az oktatás, a kereskedelem, a marketing, a mérnöki tudományok és még sok más ágazatban potenciális és hasznos eszközzé tették. A kutatások feltárták, hogy a virtuális valóság élmény a fizikai fájdalom csökkentésében 60%-kal hatásosabb,

mint a morfiumszármazékok. Emellett a Melbourne -i egyetemen a tehenek tejadó képességét növelték VR szemüvegekkel: amit az agyunk elhisz, azt a testünk is, és ez természetesen nem csak az állatvilágra igaz. Az anorexia és a bulimia kapcsán is végeztek humán kísérleteket, amelyek során az orvosok sikeresen vették fel a harcot a súlyos testképzavarral szemben.

Virtuális valóság sikeres alkalmazása kutatási területen

Napjainkban a VR fejlesztés számos üzleti területeken jelent meg, amelyek által komoly innovációs technológiává nőtte ki magát. Elkezdték feltárni a virtuális valóság olyan alkalmazási lehetőségeit, amik az egészségügy, az oktatás, a kereskedelem, a marketing, a mérnöki tudományok és még sok más ágazatban potenciális és hasznos eszközzé tették. A kutatások feltárták, hogy a virtuális valóság élmény a fizikai fájdalom csökkentésében 60%-kal hatásosabb,

mint a morfiumszármazékok. Emellett a Melbourne -i egyetemen a tehenek tejadó képességét növelték VR szemüvegekkel: amit az agyunk elhisz, azt a testünk is, és ez természetesen nem csak az állatvilágra igaz. Az anorexia és a bulimia kapcsán is végeztek humán kísérleteket, amelyek során az orvosok sikeresen vették fel a harcot a súlyos testképzavarral szemben.

Virtuális valóság hardveres fejlődésének mérföldköve: Standalone VR szemüveg

A VR fejlesztés, és a többi hozzá hasonló technológiának a szélesebb körű elterjedése a hardveres fejlődésnek is nagy mértékben köszönhető. Az utóbbi években jelentek meg a standalone készülékek, amelyek már akár számítógépes vagy más háttéreszköz nélkül is működnek. Az Oculus Quest standalone VR headset például csak a szemüveget és a két kontrollert tartalmazza, ennyi szükséges a teljeskörű virtuális valóság élményhez. A szabadság megadása a vezetékek és kábelek nélkül a kreatív élményekkel együtt egy teljesen más dimenzióba viszi el az embereket, kiszakítva a mindennapi kerékvágásból, ami a mai világban egy igen nagy előnyt ad az immerzív technológiáknak. . A VR fejlesztés globális piaci értéke 2018-ban 7.3 milliárd USD-ra rúgott. Ez 2019-re több mint a kétszeresére nőtt, és 2026-ra 120 milliárd dollárra becsülik csak ennek az immerzív technológiának az értékét.

Virtuális valóság hardveres fejlődésének mérföldköve: Standalone VR szemüveg

A VR fejlesztés, és a többi hozzá hasonló technológiának a szélesebb körű elterjedése a hardveres fejlődésnek is nagy mértékben köszönhető. Az utóbbi években jelentek meg a standalone készülékek, amelyek már akár számítógépes vagy más háttéreszköz nélkül is működnek. Az Oculus Quest standalone VR headset például csak a szemüveget és a két kontrollert tartalmazza, ennyi szükséges a teljeskörű virtuális valóság élményhez. A szabadság megadása a vezetékek és kábelek nélkül a kreatív élményekkel együtt egy teljesen más dimenzióba viszi el az embereket, kiszakítva a mindennapi kerékvágásból, ami a mai világban egy igen nagy előnyt ad az immerzív technológiáknak. . A VR fejlesztés globális piaci értéke 2018-ban 7.3 milliárd USD-ra rúgott. Ez 2019-re több mint a kétszeresére nőtt, és 2026-ra 120 milliárd dollárra becsülik csak ennek az immerzív technológiának az értékét.


HTC standalone megoldása:
HTC VIVE Focus Pro a gyakorlatban

Az utóbbi években több nagy multi is beszállt a VR piacára, és folyamatos verseny folyik a jobbnál jobb VR szemüveg (headset) piacra dobásában. A Facebook, a Microsoft, a Sony, a Samsung és a HTC is állandó versenyben van egy olyan VR szemüveg megalkotásában, amely forradalmasítaná a piacot, és elterjedtebbé tenné a technológiát egy nagyobb fogyasztói szegmens körében, azaz nem csak a „tehetősebbek kiváltsága” lenne a VR élmény. Ez azonban még valamelyest messze van, de jó úton haladunk a szélesebb körű felhasználás felé. Ennek oka pedig a standalone VR szemüveg megjelenése. A rugalmas és kötetlen VR élmény már valóság, és ennek bemutatására most a HTC megoldását, a Vive Focus Plus-t mutatnánk be.

HTC standalone megoldása:
HTC VIVE Focus Pro a gyakorlatban

Az utóbbi években több nagy multi is beszállt a VR piacára, és folyamatos verseny folyik a jobbnál jobb VR szemüveg (headset) piacra dobásában. A Facebook, a Microsoft, a Sony, a Samsung és a HTC is állandó versenyben van egy olyan VR szemüveg megalkotásában, amely forradalmasítaná a piacot, és elterjedtebbé tenné a technológiát egy nagyobb fogyasztói szegmens körében, azaz nem csak a „tehetősebbek kiváltsága” lenne a VR élmény. Ez azonban még valamelyest messze van, de jó úton haladunk a szélesebb körű felhasználás felé. Ennek oka pedig a standalone VR szemüveg megjelenése. A rugalmas és kötetlen VR élmény már valóság, és ennek bemutatására most a HTC megoldását, a Vive Focus Plus-t mutatnánk be.


Immerzív technológiák bemutatása

CSEMPE1CSEMPE1_back
CSEMPE2CSEMPE2_back
CSEMPE3CSEMPE3_back
CSEMPE4CSEMPE4_back

Immerzív technológiák bemutatása

CSEMPE1CSEMPE1_back

CSEMPE2CSEMPE2_back

CSEMPE3CSEMPE3_back

CSEMPE4CSEMPE4_back

Lépjen kapcsolatba velünk!

Lépjen kapcsolatba velünk!