A VR alkalmazás a B2B marketing koktélja: felrázva nem kavarva

A VR alkalmazás a B2B marketing
koktélja: felrázva nem kavarva

A VR alkalmazás a B2B marketing
koktélja: felrázva nem kavarva

A virtuális valóság (VR) és a kiterjesztett valóság (AR) az utóbbi pár év két legnagyobb hatású koktélja, amely valaha is felrázta a marketing és a reklámipart. Párosítva a mesterséges intelligencia, az idegtudomány és a biológia integrációjával, igazi újszerű keveréket alkotva lehetőségek sokaságát biztosítja a VR alkalmazás a különleges vállalati marketing koktélok megalkotásához.

A virtuális valóság (VR) és a kiterjesztett valóság (AR) az utóbbi pár év két legnagyobb hatású koktélja, amely valaha is felrázta a marketing és a reklámipart. Párosítva a mesterséges intelligencia, az idegtudomány és a biológia integrációjával, igazi újszerű keveréket alkotva lehetőségek sokaságát biztosítja a VR alkalmazás a különleges vállalati marketing koktélok megalkotásához.

Eljött a „Story-living” korszaka a VR alkalmazás által

Különösen érdekes a történetmesélés változása egy VR alkalmazás keretei között, mivel a hagyományos - lineáris történetmesélés folyamata egy évszázad alatt nem változott alapvetően. Most viszont megjelenik egy új történetmesélési forma, a “story-living” és a “branching narratives”, a néző / felhasználó döntése szerinti történetmódosítás / útvonalválasztás lehetősége, illetve a történetben való aktív virtuális részvétel, amely alapvető változást hoz az üzenetátadásban és a felhasználói élmény szintjében egyaránt.

VR alkalmazás számokban

A vállalati megrendelők fontos mérőszáma a visszafordulási arányszám (recall). Ezért a Nielsen és az Airpush VR hirdetés- és aktivitás-hatékonysági tanulmányt készítettek, amiben úgy találták, hogy a VR megjelenések, aktivitások 1,5 -18-szor jobbak - a tartalomtól és a felhasználói élménytől függően - a klasszikus marketing kommunikációs csatornákhoz viszonyítva, emellett a megosztási valószínűsége pedig átlagosan 8-szoros volt. 2021 elejére datálják az elemzők az első VR szemüveggel összekötött virtuális szexjátékszerek megjelenését, amelyek egy része már mesterséges inteligencia (AI) tulajdonságokkal és taníthatósági funkciókkal fog rendelkezni. Az Apple alelnöke Mike Rockwell kiszivárogtatta, hogy 2022 készül kiadni egy mixed reality (MR) fejhallgatót a 2021-ben kiadásra kerülő AR szemüveghez.

VR alkalmazás számokban

A vállalati megrendelők fontos mérőszáma a visszafordulási arányszám (recall). Ezért a Nielsen és az Airpush VR hirdetés- és aktivitás-hatékonysági tanulmányt készítettek, amiben úgy találták, hogy a VR megjelenések, aktivitások 1,5 -18-szor jobbak - a tartalomtól és a felhasználói élménytől függően - a klasszikus marketing kommunikációs csatornákhoz viszonyítva, emellett a megosztási valószínűsége pedig átlagosan 8-szoros volt. 2021 elejére datálják az elemzők az első VR szemüveggel összekötött virtuális szexjátékszerek megjelenését, amelyek egy része már mesterséges inteligencia (AI) tulajdonságokkal és taníthatósági funkciókkal fog rendelkezni. Az Apple alelnöke Mike Rockwell kiszivárogtatta, hogy 2022 készül kiadni egy mixed reality (MR) fejhallgatót a 2021-ben kiadásra kerülő AR szemüveghez.


Az immerzív virtuális valóság lehetőségei

A marketing lehetőségei szinte végtelenek: Virtuális és Kibővített valóság (augmented) események, Virtuális promóciók, multiplayer összehasonlítások, virtuális kereskedelem, bitcoin, blockhchain technológia beépítése, hitelesített digitális aláírással ellátott virtuális szerződések. De beszélhetünk még Kibővített Valóság (AR) vásárlásról, virtuális kézikönyvekről, virtuális használati utasításokról, virtuális előugró ablakokról (beleértve olyan megoldásokat is, mint amikor az ügyfelek valós idejű értékeléseket és mutatókat hagynak mások számára a virtuális térben, illetve Kibővített Valóság (AR) piackutatás és termékfejlesztés is ide tartozik). De lehetőségként jelent meg a különböző történelmi korok, események bemutatása helyszínen való virtuális részvétellel egy VR applikáció által, valamint turisztikai látványosságok történeteinek bemutatása, életciklusokon átívelő gazdasági, társadalmi, történelmi folyamatok érthető bemutatása is.

Töltse ki VR fejlesztést támogató felmérésünket az alábbi linken, és fejlesszen egy VR alkalmazást, MOST!

A VR szemüveg, ami mindezt lehetővé teszi:
Oculus Quest

A standalone szemüvegek óriási bővülést hoztak a VR alkalmazás területén, és az Oculus Quest pedig ár-érték arányban az egyik legjobb eszköznek minősül a piacon. Nem csak egyéni, hanem vállalati felhasználásra is teljesen alkalmas: a kéz követése belekerült a lehetőségek tárházába, amelynek segítségével pontosan látják a kamerák és le is követik a kéz helyzetét, nem csak a mozgást, így már a kézzel végzett interakciók is elérhetőek a VR alkalmazások világában. A mozgás és a kontrollerek érzékeléséről a VR szemüveg elején elhelyezett 4 kamera gondoskodik, amely késleltetés nélkül veszi és reagálja le a jeleket, nincs érzékelhető csúszás a valós és a virtuális mozdulatok között.

A VR szemüveg, ami mindezt lehetővé teszi:
Oculus Quest

A standalone szemüvegek óriási bővülést hoztak a VR alkalmazás területén, és az Oculus Quest pedig ár-érték arányban az egyik legjobb eszköznek minősül a piacon. Nem csak egyéni, hanem vállalati felhasználásra is teljesen alkalmas: a kéz követése belekerült a lehetőségek tárházába, amelynek segítségével pontosan látják a kamerák és le is követik a kéz helyzetét, nem csak a mozgást, így már a kézzel végzett interakciók is elérhetőek a VR alkalmazások világában. A mozgás és a kontrollerek érzékeléséről a VR szemüveg elején elhelyezett 4 kamera gondoskodik, amely késleltetés nélkül veszi és reagálja le a jeleket, nincs érzékelhető csúszás a valós és a virtuális mozdulatok között.


VRBizz EDU Platform: tabletes VR tartalomvezérlő rendszer - Mitől más ez a VR alkalmazás, mint a többi?

Több VR - standalone - headshet vezérlésére képes egyszerre
Modulárisan bővíthető tartalomfejlesztés
Kiscsoportos HR támogató rendszer felhasználható a viselkedésváltozás ösztönzésére és szituációs helyzetek kezelési szintjének fejlesztésére
Munkaerő toborzó - recruitment – munkahely kiválasztás és munkahelyi környezet bemutatására alkalmas rendszer
Sales és orvoslátogatói csapatok támogatásához felkészítéséhez, az üzenetek értelmezéséhez alkalmazható rendszer
Cybersecurity prevenció cyber safe, digitális biztonságot erősítő folyamatok megértése, betanulása, gyakorlása.
Munkavédelmi folyamatok, tudatosítása, gyakorlása, egyedi gépek biztonsági rendszereinek betanulása.
Személyre, projectre, üzenetre, brand-re, részletes elvárásokra szabható rendszer. Magas színvonalú házon belüli, kiváló szakterületi ismeretekkel rendelkező fejlesztők, - akár tartalomírók gyakorlati ismereteinek felhasználásával fejlesztve.

VRBizz EDU Platform: tabletes VR tartalomvezérlő rendszer - Mitől más ez a VR alkalmazás, mint a többi?

Több VR - standalone - headshet vezérlésére képes egyszerre
Modulárisan bővíthető tartalomfejlesztés
Kiscsoportos HR támogató rendszer felhasználható a viselkedésváltozás ösztönzésére és szituációs helyzetek kezelési szintjének fejlesztésére
Munkaerő toborzó - recruitment – munkahely kiválasztás és munkahelyi környezet bemutatására alkalmas rendszer
Sales és orvoslátogatói csapatok támogatásához felkészítéséhez, az üzenetek értelmezéséhez alkalmazható rendszer
Cybersecurity prevenció cyber safe, digitális biztonságot erősítő folyamatok megértése, betanulása, gyakorlása.
Munkavédelmi folyamatok, tudatosítása, gyakorlása, egyedi gépek biztonsági rendszereinek betanulása.
Személyre, projectre, üzenetre, brand-re, részletes elvárásokra szabható rendszer. Magas színvonalú házon belüli, kiváló szakterületi ismeretekkel rendelkező fejlesztők, - akár tartalomírók gyakorlati ismereteinek felhasználásával fejlesztve.

A VR alkalmazás fejlesztés stratégiája

Fontos fogalom a „customer journey map”, azaz acélközönségünk befogadási folyamatának vizuális ábrázolása, ami a célközönség gondolkodásának átalakításhoz vezet. A sikeres CJM létrehozásához meg kell érteni a célközönség motivációját/ szándékát, és azt, ami ösztönzi őket a tartalmunk befogadására. Miután tisztában vagyunk ezekkel a motivációkkal, hozzáigazíthatjuk őket a tartalmunk minden mérföldkövéhez, szakaszához/ érintkezési pontjához. Tehát ki kell értékelni azokat a területeket, hogy hol kell beépíteni a megfelelő tartalmi/ marketing üzenetet, hogy valódi felhasználói élményt nyújtsunk, amely végül szemléletváltáshoz, avagy tartalmunk befogadásához vezet.

Meg kell határoznunk a célközönségünk tartalombefogadási folyamatának első pontját, ahol beléptetjük őket a VR élmény világába, és a végpontot, ahol már elképzelésünk szerint a célközönségünk befogadta az üzenetünket. A két pont között pedig azokat a mérföldköveket, ahol célunk a lépésenkénti tartalom: (téma/ brand / üzenet) átadása. Ez lehet a folyamaton belül 2-3 pont, de lehet akár 10 fölött is. Ezeknek a pontoknak a meghatározása kihatással van a fejlesztés költségeire. Minél több ponton kell beavatkozni, annál értékesebb és maradandóbb lesz az útvonal és az üzenetátadás folyamata, de a költségei is növekednek.

A VR alkalmazás fejlesztés stratégiája

Fontos fogalom a „customer journey map”, azaz acélközönségünk befogadási folyamatának vizuális ábrázolása, ami a célközönség gondolkodásának átalakításhoz vezet. A sikeres CJM létrehozásához meg kell érteni a célközönség motivációját/ szándékát, és azt, ami ösztönzi őket a tartalmunk befogadására. Miután tisztában vagyunk ezekkel a motivációkkal, hozzáigazíthatjuk őket a tartalmunk minden mérföldkövéhez, szakaszához/ érintkezési pontjához. Tehát ki kell értékelni azokat a területeket, hogy hol kell beépíteni a megfelelő tartalmi/ marketing üzenetet, hogy valódi felhasználói élményt nyújtsunk, amely végül szemléletváltáshoz, avagy tartalmunk befogadásához vezet.

Meg kell határoznunk a célközönségünk tartalombefogadási folyamatának első pontját, ahol beléptetjük őket a VR élmény világába, és a végpontot, ahol már elképzelésünk szerint a célközönségünk befogadta az üzenetünket. A két pont között pedig azokat a mérföldköveket, ahol célunk a lépésenkénti tartalom: (téma/ brand / üzenet) átadása. Ez lehet a folyamaton belül 2-3 pont, de lehet akár 10 fölött is. Ezeknek a pontoknak a meghatározása kihatással van a fejlesztés költségeire. Minél több ponton kell beavatkozni, annál értékesebb és maradandóbb lesz az útvonal és az üzenetátadás folyamata, de a költségei is növekednek.


VR alkalmazás szolgáltatásunk

A Printosh Advertising virtuális valóság alkalmazás (AR, VR, MR, XR) fejlesztés elkészítési árai, jellemzően óradíjban/napidíjban vannak megállapítva, amelyek tükrözik az adott szakember gyakorlatát, tapasztalatát és hozzáértését. Akik ilyen feladat megvalósítására vállalkoznak, azok jellemzően sok éves - az adott szakterületen is túlmutató - széles szakmai tudással és tapasztalattal rendelkeznek. Minden célközönség különbözik, ezért minden egyes néző / látogató / felhasználó / ügyfél számára személyre szabott élményt kell létrehoznunk, a célközönség CJM felmérésének felhasználásával a konverziók (tartalom: téma / brand / üzenet) hatékony átadásának érdekében. Ez a fejlesztési metódus szinte az összes hagyományos és digitális marketing és kommunikáció esszenciája, de ez a tudás sokszorosát jelenti akkor, amikor - a mai nagyon erős reklámzajban - még jobban felértékelődik az egyediség, láthatóság és a megjegyezhetőség.

Lépjen kapcsolatba velünk!

Lépjen kapcsolatba velünk!