Kevert valóság, a hatékonyabb élmény átadás

Kevert valóság,
a hatékonyabb élmény átadás

Kevert valóság, a hatékonyabb élmény átadás

A kevert valóság, avagy a Mixed Reality fogalma talán egy kissé nehezebben határozható meg, mint a virtuális valóság vagy a kiterjesztett valóság esetében. A Mixed Reality pedig az AR-hez hasonlóan a valóságos környezetre épít, de amiben különleges, hogy a virtuálisan megalkotott elemekkel sokkal mélyebb interakcióra képes a résztvevő. A valós környezetünket egyszerre észleljük a virtuális világgal, amelyek között a határ elmosódni látszik.

Mivel a kevert valóság termékei nem annyira elterjedtek a nagyközönség számára, mint a VR vagy AR fejlesztés alkalmazásai, így valamivel kevesebb példa van rá számosságban. Egy konkrét alkalmazása az MR technológiának a Microsoft HoloLens 2 szemüvege, amely például az emberi anatómia tanulmányozásában volt nagy segítségére a diákoknak. Egy kivetített testet láttak, amelyen meg tudták határozni, hogy az érrendszert, a csontvázat vagy éppen az izomzatot szeretnék látni. Tudták mozgatni az adott izomcsoportokat és mindezt a terem valóságos környezetében látták.

A kevert valóság, avagy a Mixed Reality fogalma talán egy kissé nehezebben határozható meg, mint a virtuális valóság vagy a kiterjesztett valóság esetében. A Mixed Reality pedig az AR-hez hasonlóan a valóságos környezetre épít, de amiben különleges, hogy a virtuálisan megalkotott elemekkel sokkal mélyebb interakcióra képes a résztvevő. A valós környezetünket egyszerre észleljük a virtuális világgal, amelyek között a határ elmosódni látszik.

Mivel a kevert valóság termékei nem annyira elterjedtek a nagyközönség számára, mint a VR vagy AR fejlesztés alkalmazásai, így valamivel kevesebb példa van rá számosságban. Egy konkrét alkalmazása az MR technológiának a Microsoft HoloLens 2 szemüvege, amely például az emberi anatómia tanulmányozásában volt nagy segítségére a diákoknak. Egy kivetített testet láttak, amelyen meg tudták határozni, hogy az érrendszert, a csontvázat vagy éppen az izomzatot szeretnék látni. Tudták mozgatni az adott izomcsoportokat és mindezt a terem valóságos környezetében látták.

Üzleti kitekintés, piaci részesedés

A kevert valóság piaci részesedése korántsem akkora mértékű, mint az kiterjesztett vagy a virtuális valóságé. A piaca 2019-ben körülbelül 380 millió dollárt ért, azonban ezt a szegmenst is erősen érinti az immerzív technológiákat felkapó kutatásfejlesztési forradalom, ugyanis az elkövetkezendő 5 évben körülbelül 50%-os emelkedés várható itt is. Az oktatás mellett más területeken is felbukkant a kevert valóság, így például a mérnöki tudományok területén a 3D modellezés kapcsán az egyik kedvelt technológia lett.

A szórakoztatás terén olyan cégek foglalkoznak MR-ral, mint a Magic Leap, vagy ami talán kissé meglepést is okoz, a Lucasfilm. Ugyanakkor az építészet is az infrastruktúra kapcsán szintén a Microsoft HoloLens 2 szemüvegnek köszönhetően szenzorok és kamerák részeként is használatos lett a Mixed Reality.

Üzleti kitekintés, piaci részesedés

A kevert valóság piaci részesedése korántsem akkora mértékű, mint az kiterjesztett vagy a virtuális valóságé. A piaca 2019-ben körülbelül 380 millió dollárt ért, azonban ezt a szegmenst is erősen érinti az immerzív technológiákat felkapó kutatásfejlesztési forradalom, ugyanis az elkövetkezendő 5 évben körülbelül 50%-os emelkedés várható itt is. Az oktatás mellett más területeken is felbukkant a kevert valóság, így például a mérnöki tudományok területén a 3D modellezés kapcsán az egyik kedvelt technológia lett.

A szórakoztatás terén olyan cégek foglalkoznak MR-ral, mint a Magic Leap, vagy ami talán kissé meglepést is okoz, a Lucasfilm. Ugyanakkor az építészet is az infrastruktúra kapcsán szintén a Microsoft HoloLens 2 szemüvegnek köszönhetően szenzorok és kamerák részeként is használatos lett a Mixed Reality.

Immerzív technológiák bemutatása

CSEMPE1CSEMPE1_back
CSEMPE2CSEMPE2_back
CSEMPE3CSEMPE3_back
CSEMPE4CSEMPE4_back

Immerzív technológiák bemutatása

CSEMPE1CSEMPE1_back

CSEMPE2CSEMPE2_back

CSEMPE3CSEMPE3_back

CSEMPE4CSEMPE4_back

Lépjen kapcsolatba velünk!

Lépjen kapcsolatba velünk!